فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

آموزش استفاده از نامه های الکترونیکی (E-Mail)

اجزای یک آدرس الکترونیکی

تذکر: استفاده از نامه هاى الکترونیکى قوانین و مقررات خاص خود را دارد و حتما" باید به آنها احترام گذاشت و نه تنها باید ازاین وسیله بسیار مفید، به نحو درست و صحیح استفاده نمود بلکه از سوء استفاده دیگران نیز خودداری و جلوگیرى نمود.

جهت نوشتن و یا خواندن نامه هر کسى باید یک صندوق پستى ( آدرس پستى ) در اینترنت داشته باشد. جهت دریافت این آدرس که مطمئنا" منحصرا" به یک نفر متعلق خواهد بود و امکان ندارد یک آدرس متعلق به چند نفر باشد شما بایست آنرا با پرکردن فرمهاى خاصى (رایگان و یا با کمى هزینه) بدست آورید.

اگر شما از شرکت خاصى حساب اینترنتى دارید مطمئنا" به شما یک آدرس نامه الکترونیکی نیز خواهد داد و گر نه شما میتوانید این آدرس را از بعضى از سایتهای معروف اینترنت طبق روش زیر بطور رایگان دریافت نمایید. از جمله سایتهای خوبى که شما میتوانید از آنها بطور رایگان آدرس E-mail دریافت نمایید عبارتند از:

http://www.noavar.com

http://www.hotmail.com

http://www.parsimail.com

http://www.cool.com

ولی مطمئن ترین،ساده ترین ، سریعترین و خلاصه؛ معروفترین و رایج ترین آنها سایت یاهو (Yahoo ) مىباشد که ما در اینجا ابتدا نحوه گرفتن آدرس الکترونیکى( یا Submit )از آن و سپس نحوه استفاده از آن را همراه با تصویرهاى مربوطه یاد خواهیم داد.

نکته: یک آدرس الکترونیکی E-mail متشکل از چهار بخش است.مثلا" آدرس

abbas_7163@yahoo.com

شامل مشخصات زیر است:

1) نام کاربر ( abbas_7163 )

2) علامت ات ساین ( @ ) که نشانگر آدرس نامه های الکترونیکى بوده و در هنگام لینک یا پیوند مفهوم آنرا از صفحات وب مجزا مىسازد.

3) نام سایت،شرکت،سازمان و یا موسسه اى که در آنجا شما صندوق دارید ( yahoo ) .

4) پسوند آن سازمان ( com ) .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد