فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

برای مقابله با هکرها از کلمه‌ی عبور‌تان محافظت کنید

از: ایسنا

بحث داغ «هک» طرفداران زیادی میان کاربران اینترنت، به خصوص افراد کم سن و سال دارد به طوری که یکی از آرزوی آن‌ها یافتن کلمه‌ی عبور و پست الکترونیکی اطرافیان است .

متاسفانه بیشتر اوقات این کاربران هستند که کلمه‌ی عبورشان را فاش می‌کنند، بسیار پیش می‌آید که شما به عنوان یک کاربر دوستدار هک به اینترنت مراجعه می‌کنید و به دنبال مقالاتی در زمینه‌ی راه به دست آوردن کلمه‌ی عبور یک شخص به جستجو می‌پردازید.

مقالات زیادی در این زمینه وجود دارد که گاه بسیار فنی هستند و به راحتی شما را فریب می‌دهند و در واقع به جای اینکه شما در هک کردن دیگران یاری کنند خودتان را هک می‌کنید .

مثلا به شما می‌گویند برای به دست آوردن کلمه‌ی عبور پست الکترونیکی یک کاربر یاهو کافی است کافی است، یک حساب (account) در یاهو داشته باشید تا کارگزار (server) مطمئن شود که شما یک کاربر واقعی هستید ، آنگاه همه‌ی (user ID) و کلمه‌ی عبور خودتان را همراه با نشانی پست الکترونیکی شخصی که می‌خواهید هک کنید، برای کارگزار به نشانی forgotten-password@yahoo.com و یا نشانی‌های مشابه به آن ارسال می‌کنید؛ آنگاه کارگزار کلمه‌ی عبور شخص مزبور را از بانک اطلاعاتی خود استخراج و برای شما ارسال می‌کند .

واقعیت این است که این نشانی‌ها متعلق به کارگزار نیست و هکرها با انتخاب زیرکانه‌ی این نشانی‌های پست الکترونیکی به راحتی کاربران را فریب می‌دهند. شما در واقع خودتان نام وکلمه‌ی عبورتان را برای هکرها می‌فرستید.

گاه پیش می‌آید که دوستی در یک نامه‌ی الکترونیکی (email) شما را به دیدن یک نشانی (URL) دعوت می‌کند، به محض کیلک کردن روی این نشانی با پیغام خطای (Timeout) کارگزار، با پست الکترونیکی خود مواجه می‌شوید که از شما خواسته می‌شود کلمه‌ی عبور‌تان را دوباره وارد کنید، اما ممکن است این پیغام از جانب کارگزار مربوط صادر نشده و در واقع ترفندی باشد برای فاش شدن کلمه عبور شما باشد، یعنی شخص مزبور صفحه‌ای کاملا مشابه با صفحه‌ی خطای (Time out) کارگزار یاهو ، ‌هات‌میل یا غیره ساخته که با کلیک کردن شما، این صفحه نمایش داده می‌شود و در نتیجه شما با دستان خود کلمه‌ی عبور خود را فاش می‌کنید .

پس در انتخاب کلمه‌ی عبور خود دقت کنید تا ساده و قابل حدس زدن نباشد توجه کنید هرگاه کلمه‌ی عبور شما فاش شود شخص مربوطه می‌تواند با مراجعه به صندوق پستی (mail box) شما و تغییر کلمه‌ی عبورتان به نامه‌های خصوصی شما دست یابد و برای دوستانتان از قول شما نامه ارسال کند ، پس بهتر است که در انتخاب و محافظت از کلمات عبور خود دقت کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد