فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

هویج از سرطان و حمله قلبی جلوگیری میکند

 

 

    
 

 

هویج

هویج منبع مهم بتاکاروتن و الیاف می باشد که هر دو اینها کمک به جلوگیری از سرطان و حمله قلبی می کنند.

میزان کلسترول در 5 نفر که سنین آنها بین 25- 41 سال بود و روزانه 30 گرم هویج خام مصرف می کردند اندازه گیری شده بعد از مدت سه هفته و دوباره این میزان کنترل شد و مشخص گردید که میزان کلسترول کاهش پیدا کرده است.

از آنجایی که کلسترول زیاد یک عامل مهم در بیماری قلبی می باشد بنابراین هویج را دز صورت غذاهای خود قرار دهید.

گروهی از محققین سوئدی اخیرا دلایل بیشتری برای استفاده از سبزیجات ریشه ای ارائه نمودند. آنها به این نتیجه رسیده اند که سبزیجات ریشه ای تاثیر بسزایی در کاهش میزان حمله های قلبی به خاطر پایین آوردن میزان کلسترول دارند. این تحقیقات مشخص کرد که 2 عامل مهم در بازسازی سلولهای رگ نقش دارند که شامل (PAI ) پلاسمینوژن اکتیوتور انهیبیتور و تیشو پلاسمینوژن آکتیوتور این دو ماده به طور کلی در بررسی ها نگهدارنده یکدیگرند.

ولی چند سال قبل محققین متوجه شدند که مردمی که دارای میزان بالایی از PAI باشند بیشتر مستعد ابتلا به حملات قلبی هستند. به نظر محققین سوئدی در دانشگاه تحقیقی بر روی 290 زن و مرد با میانگین سنی 60-30 از نظر میزان PAI-1 بر روی نوع غذا انجام داده نتیجه بررسی بسیار شگفت انگیز بود بیشتر سبزیجات ریشه ای مثل هویج که مورد استفاده مردم است بیشتر افزایش دهنده TPA و کمتر افزایش دهنده PAI بود.

نتیجه بررسی های نشان می دهد که افرادی که 6 بار یا بیشتر از سبزیجات ریشه ای در هفته خام یا پخته استفاده می کنند کمتر دچار حملات قلبی می شوند.

در طول مدت بیش از 5 سال محققین غذای 287 زن را که سن آنها بین 32 تا 69 سال بود و مبتلا به بیماری قلبی بودند با گروه زنان مشابه مقایسه کردند و تفاوت مهمی بین دو گروه به دست آمد. بدین ترتیب که گروهی که از هویج استفاده می کردند نسبت به کسانی که کمتر از هویج استفاده می کردند * شانس ابتلا به بیماری قلبی داشتند.

بیماری قلبی اولین عامل مرگ در امریکا می باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن هویج کمک به جلوگیری از سرطان ریه و سایر سرطانها می کند.

در یک مطالعه در مورد 3669 نفر مرد و زن در بلژیک مشخص شد که مصرف سبزیجات خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می دهد و نیز سبزیجات با فیبر زیاد مثل هویج خطر ابتلا را 24% کاهش می دهد.

طی بررسی انجام شده در دانشگاه آتن و Harvard  School  زنانی که هر روز از هویج خام استفاده می کنند 5 تا 8 بار کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند با توجه به رشد سرطان سینه در امریکا جای خوشحالی است که مصرف هویج تازه نیز رو به ازدیاد است و امریکاییها امروزه 23% بیشتر از هویج مصرف می کنند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد