فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

راهنمای درج و پخش موسیقی در وبلاگ

در صورتی که مایل هستید برای بازدیدکنندگان وبلاگ شما موسیقی خاصی پخش شود میتوانید با قرار دادن کد خاصی در قالب یا بخش تنظیمات وبلاگ خود اینکار را انجام دهید.
قبلا از آنکه با نحوه قرار دادن کدهای پخش موسیقی در وبلاگ آشنا شوید لازم است اطلاعاتی درباره انواع فایلهای موسیقی مورد استفاده در وب داشته باشید. فایلهای موسیقی رایج و مورد استفاده در اینترنت به شرح زیر است.

1.فایلهای می دی (Midi) : پسوند نام فایل آنها mid است و از مهمترین خصوصیت آنها حجم بسیار کم آنها برای مدت زیادی موسیقی است. اینگونه فایلها فاقد صدای خواننده یا برخی از ادوات موسیقی هستند .
2. فایلهای Wav :این فایلها میتوانند میتوانند حاوی انواعی موسیقی و یا کلام باشند هر چند به دلیل حجم بالا چندان در وب و اینترنت استفاده نمی شوند.
3. فایلهای MP3 و WMA : اینگونه فایلها که امروزه نیز بسیار رایج هستند فایلهای فشرده موسیقی هستند و میتوانند حاوی هر نوع موسیقی یا کلام باشند در حال حاضر فرمت MP3 یکی از رایجترین فرمتها برای فایلهای موسیقی بخصوص در اینترنت است.
4.فرمتهای مورد استفاده نرم افزار Real Audio : فایلهایی با این فرمت برای رادیوهای اینترنتی و پخش برنامه تصویری بصورت همزمان در اینترنت کاربرد فراوان دارند. این فرمت با وجود کاهش حجم فایلهای موسیقی به دلیل کیفیت پایین تر و همچنین لزوم نصب نرم افزار Real Player چندان در وبلاگها استفاده نمی شود.
5. دیگر شیوه های بخش موسیقی: برای بخش موسیقی میتواند از فلش Flash (فایلهای با پسوند swf) و همچنین دیگر فرمتهای موسیقی استفاده کرد که البته استفاده از هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارد.

با توجه به رایج بودن استفاده از فرمت Midi و همچنین Mp3 یا Wma برای پخش موسیقی در وبلاگها در ادامه نحوه قراردادن کدهای خاص آنها در وبلاگ توضیح میدهیم.
برای بخش اگر فایل موسیقی مورد نظر شما در اینترنت و در وب سایت خاصی است کار شما ساده است و تنها کافیست آدرس اینترنتی فایل فوق را در کدهای زیر قرار دهید اما در غیر اینصورت بایستی فایل موسیقی خود را در وب قرار دهید که برای اینکار میتوانید از سایتهایی که فضای مجانی در اختیار شما قرار میدهند (مانند پرشین گیگ یا googlepages.com ) استفاده کنید.


برای پخش موسیقی در پس زمینه وبلاگ و به دور از چشم کاربر میتواند کد زیر استفاده کنید

پارامتر loop تعداد تکرار شدن موزیک را تعیین میکند , اگر این مقدار برابر 1- باشد آهنگ شما به طور مداوم تکرار خواهد شد و اگر این مقدار برابر عددی بالاتر از صفر باشد به همین تعداد تکرار خواهد شد (مثلا اگر loop برابر 2 باشد آهنگ 2 بار تکرار خواهد شد)

روش دیگر استفاده از کنترل Media Player در وبلاگ است . یکی از دلایل استفاده از این شیوه قرار دادن امکان کنترل در نحوه پخش موسیقی است بطورکه بازدیدکنندگان میتوانند بطور دلخوه موسیقی را قطع با وصل کنند و صدای آن را کم یا زیاد کنند برای استفاده از کنترل فوق از کدهای زیر در قالب وبلاگ یا کدهای اختصاصی کاربر در بخش تنظیمات وبلاگ استفاده کنید.


درج کنترل مدیا پلیر با در عرض بالا (برای استفاده در قالب وبلاگ)


درج کنترل مدیا پلیر با در عرض بالا (برای استفاده در بخش کدهای اختصاصی کاربر در تنظیمات وبلاگ)


پارامترها :
autostart : اگر این مقدار برابر true باشد آهنگ شما بعد از لود شدن شروع به پخش خواهد کرد و اگر برابر false باشد تا زمانی که کاربر دستور پخش را ندهد فایل موزیک پخش نخواهد شد
hidden : اگر این مقدار برابر true باشد کنترلر از دید کاربر پنهان خواهد ماند.
loop : اگر این مقدار برابر true باشد موزیک بعد از اتمام دوباره شروع به پخش خواهد کرد و در صورتی که برابر false باشد 1 بار پخش خواهد شد
width : عرض کنترلر را تعیین میکند.توجه داشته باشید کم کردن عرض کنترلر باعث پنهان شدن تعدادی از امکانات (مانند کنترل صدا) خواهد شد اما اگر میخواهید آنرا در گوشه صفحه وبلاگ قرار دهید یا کدهای اختصاصی کاربر در بخش تنظیمات وبلاگ بایستی از مقادیری مانند ۱۵0 یا ۱۴۰ استفاده کنید
height : ارتفاع کنترل را تعیین میکند


در پایان آنکه استفاده از موسیقی در وبلاگ با وجود جاذبه اولیه آن میتواند باعث نارضایتی بازدیدکنندگان نیز شود و اصولا پخش موسیقی همراه با بازشدن وبلاگ چندان حرفه ایی نیست. در نظر داشته باشید که در صورتی که بازدیدکننده شما در محل کار ، اواخر شب یا در هنگام گوش دادن به موسیقی دیگری وبلاگ را برای مطالعه باز کند موسیقی وبلاگ شما می تواند باعث آزار وی شود.
همچنین با توجه به اینکه دانلود کامل فایل موسیقی برای کاربران Dailup بخصوص در ایران مدت زمان زیادی را می طلبد سعی کنید از فایلهای کم حجم استفاده کنید نرم افزارهایی وجود دارند که با کاهش کیفیت موسیقی حجم کلی فایل را به شکل محسوسی کاهش می دهند.

منبع :وب سایت بلاگفا

 

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:33 ب.ظ http://amir-perspolisi.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری مطالب خوبی هم توشه
اگه دوست داشتی یه سری به منم بزن
امیر

گل داوودی شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ق.ظ http://g

از وبلاگ خوبتون و توضیحاتتون ممنون
خیلی استفاده بردم
موفق باشین
راستی! عیدوتون هم مبارک

مجتبی سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:48 ب.ظ http://perspolis10000.blogfa.com

سلام عزیزم خوبی؟
وبلاگ خیلی قشنگی داری لطفا به وبلاگ من هم بیا و نظر بده.
وبلاگ منو داخل پیوندهای وبلاگت قرار بده اگه این کارو کردی به من خبر بده تا منم وبلاگت رو داخل پیوندام قرار بدم.دوست عزیز اگه به وبلاگم آمدی حتما نظر بدی.اگه تونستی در نظرسنجی وبلاگ من هم شرکت کن یادت نره.با تشکر
دوستدارت(مجتبی)

لیلا جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ق.ظ

تشکر از توضیحاتتون .عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد