فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

رایت800 مگا بایت و بیشتر بر روی سی دی های معمولی!!

ابتدا می بایست ببینید رایتر شما Overburning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید . تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ، رو به روی عبارت Over burn عبارت Suported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو نید از این ترفند استفاده کنید .

حال به منوی File رفته و قسمت Preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت Enable Overburn قعال باشد . در زیر همین گزینه مقدار مجاز Overburn رو به دقیقه مشخص کنید .

حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه No Muttisession را انتخاب نمایید . سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Onec تبدیل کنید .

حال می تونید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره .

طریقه رایت کردن سی دی بدون نرم افزار در ویندوز XP !

یکی از جالبترین قابلیت های XP نسبت به سایر ویندوزها، قدرت رایت سی دی می باشد. برای اینکه فایلهایتان را از روی هارد دیسک بر روی CD منتقل نمائید، ابتدا پس از انتخاب آنها روی فایل های مورد نظرتان راست کلیک کرده و از گزینه ی Send To، CD-RW Drive را انتخاب کنید.
ویندوز در این حالت شروع به ساخت فایل موقت بر روی CD می کند. حال اگر از My Computer وارد درایو سی دی رایتر شوید، فایل های کپی شده را به شکل زیر مشاهده خواهید نمود:
این عمل را می توانید با کپی فایل ها بر روی درایو CD رایتر نیز انجام دهید.
حال در سمت چپ My Computer گزینه Write These Files To CD از پنجره CD Writing Tasks را کلیک کنید.
پنجره CD Writing Wizard باز می شود. نام مورد نظر خود را در قمست CD Name تایپ کنید.
Next را فشار دهید تا رایت CD آغاز شود.

همه چیز درباره Gmail

شروع کار با Gmail
چنانچه برای اولین وارد میل باکس خود در Gmail شوید اولین چیزی که نظر شما جلب خواهد کرد Inbox آن خواهد بود. اگر شما از سرویس پست الکترونیکی یاهو و یا سرویس های مشابه استفاده کرده باشید، در اولین نگاه به Inbox سرویس Gmail ، متوجه زیبایی، سادگی و برخی تغییرات ماهرانه آن نسبت به رقبایش، خواهید شد. ( اکثر کاربران معتقدند که شکل و شمایل Gmail بهتر، ساده تر و زیباتر از رقبایش می باشد ). برتری های جیمیل از همین ابتدا آغاز می شود، جیمیل تمام نامه های رد و بدل شده بین دو نفر که عنوان مشترکی دارند، را به صورت یکجا و تحت یک Conversations و یا گفتگو ، نمایش می دهد. یعنی وقتی شما پاسخ یکی از نامه هایتان را دریافت می کنید، در Inbox علاوه بر نام فرستنده و عنوان نامه، بخش کمی از متن نامه نیز به نمایش در می آید تا شما دید کلی نسبت به آن نامه پیدا کنید، حالا اگر بر روی نامه کلیک کنید، آن نامه و نیز تمام نامه های رد و بدل شده بین شما و این شخص تحت عنوان یک گفتگو لیست می شود.
پس از اینکه مدتی با Gmail کار کردید و نامه ای را دریافت یا ارسال کردید، متوجه سرعت بی نظیر Gmail می شود. سرعت Gmail اصلا قابل مقایسه با رقیبانش یعنی یاهو و هات میل نیست! چون در Gmail صفحات به طور کامل ریفرش و باز خوانی نمی شوند، بنابراین سرعت بسیار بالاست. کافی است شما پس از نوشتن نامه، کلیک کوچکی بر روی دکمه ارسال بکنید؛ منتظر اتفاق خاص و یا باز شدن صفحه ای جدید نباشید، نامه شما ارسال شده است...!

امکانات
هنگامی که وارد اکانت خود در Gmail می شود؛ در بالای صفحه یک Box جستجو خواهید دید. سایر قسمت های که خواهید دید عبارتانداز: Compose Mail ( برای ارسال یک ایمیل جدید ) ، Inbos ( پوشه حاوی نامه های جدید ) ، Starred ( پوشه حاوی نامه های ستاره دار و مهم شما ) ، Sent Mail ( پوشه حاوی نامه های ارسال شما ) ، All Mail ( پوشه حاوی آرشیو کلیه ایمیل های دریافتی و ارسالی شما ) ، Spam ( پوشه حاوی اسپم ها ) و Trash ( سطل زباله ).

همچنین شما یک قسمت جدید را با نام Labels مشاهده می کنید. این بخش برای دسته بندی نامه های شما، کاربرد فراوانی دارد و همانند پوشه های قابل تعریف توسط کاربر می باشد (در سرویس های ایمیل مشابه) که البته مزیتی که نسبت به آنها دارد این است که؛ شما می توانید یک نامه را توسط چندین برچسب، علامت گذاری کنید ( به عنوان مثال یک نامه را هم در بخش Friendship علامت گذاری کنید و هم در بخش Business ، در صورتی که اگر از پوشه ها استفاده کنید، نامه را فقط در یکی از آن ها می توانید قرار دهید) فرض کنید شما مسئول تبیلغات یک شرکت هستید و از طریق ایمیل به دنبال یافتن سایتها و مجلاتی برای تبلیغ شرکت خود در آنها هستید. قبل از هر چیز به بخش Labels رفته و یک برچسب جدید با نام Ads بسازید. حال کافی است تمام نامه های ارسالی و یا دریافتی خود را پیرامون این موضوع، با کلیک بر روی منوی کشویی Apply Labes و سپس کلیک روی Ads ، نشانه گذاری کنید. حال هر زمان که بخواهید، می توانید با کلیک بر روی برچسب Ads در بخش Labels ،
لیست تمامی نامه های پیرامون این موضوع را یک جا مشاهده کنید.به این صورت امکان طبقه بندی نامه های شما به صورت کاملا تخصصی و کارآمد وجود دارد. همچنین شما میتوانید یک نامه را هر زمانی که بخواهید به بخش آرشیو منتقل کنید، برای این کار کافی است نامه مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه Archive را بزنید. با آرشیو کردن نامه ها از شلوغ شدن Inbox جلوگیری می شود و همچنین هر زمانی که بخواهید میتوانید با
موتور فوق العاده قوی جستجوی گوگل، در میان ایمیلهای خود به جستجو بپردازید و نامه ای خاص را بیابید. تمام نامه هایی که آرشیو کردهاید و همچنین تمام نامه های ارسال، در پوشه All Mail در سمت چپ میل باکس قابل دسترسی می باشند.همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بخش Conversations یا همان گفتگو ها به شما اجازه می دهد که تمام نامه های رد و بدل شده و جدیدترین نامه را به صورت کامل، در یک صفحه ببینید. در صفحه باز شده یک گفتگو شما می توانید با کلیک کردن بر روی عنوان هر کدام از نامه ها، متن کامل نامه را مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی عبارت Expand All ، متن کامل تمام نامه های آن گفتگو قابل مشاهده می باشد. با کلیک بر روی Print conversation نیز می توانید از محتویات آن گفتگو به صورت خودکار، پرینت بگیرید.

همان طور که پیشتر نیز گفتیم، یکی از پوشه های سمت چپ پوشه Starred می باشد. این بخش نیز یکی از ایده های جدید گوگل می باشد که تا کنون در سرویس های ایمیل مشابه شاهد آن نبوده ایم. استفاده از این بخش به این صورت است که؛ شما می توانید هر کدام از نامه های دریافتی را با کلیک بر روی علامت ستاره کنار آن، نشانه دار و شاخص کنید. حال، تمام نامه هایی که به این صورت نشانه دار شده اند در پوشه Starred قرار می گیرند.
بنابراین شما می توانید براحتی نامه های مهم و کاری خودتان را نشانه گذاری نمایید و سپس در کوتاه ترین فرصت به آنها دست پیدا کنید.یکی دیگر از قابلیت های جالب Gmail ، پرکردن خودکار آدرسهای ایمیل می باشد. به این
صورت که وقتی شما می خواهید یک نامه جدید ارسال کنید، در هنگام وارد کردن آدرس ایمیل طرف مقابل، کافی است چند حرف اول آدرس ایمیل آن شخص را تایپ کنید، Gmail به طور خودکار تمام آدرس های ایمیلی که قبلا با آنها ایمیل رد و بدل کرده اید و با آن حروف آغاز می شوند را، برایتان لیست میکند و شما به راحتی می توانید آدرس ایمیل مورد نظر را انتخاب کنید و نیازی به تایپ کامل آدرس ایمیل نیست. ( همانطور که اشاره شد یا باید آدرس ایمیل در Addresse Book میلباکس شما موجود باشد و یا اینکه قبلا از این آدرس نامه دریافت کرده باشید و یا به آن نامه ارسال کرده باشید )

در ارتباط با Attachment یا همان فایل های ضمیمه نامه نیز باید بگوییم که Gmail هیچ محدودیتی نسبت به تعداد فایل های الصاقی به نامه ارسالی ندارد، به عنوان مثال ما برای تست، 14 فایل به یک نامه اضافه کردیم و Gmail بدون هیچ مشکلی آن را ارسال کرد. اما باید توجه داشت که حداکثر حجم فایل های الصاقی به یک نامه، 10 مگابایت می باشد. ( که در مقایسه با رقیبانش Yahoo Mail و Hotmail چندین برابر می باشد )

همچنین Gmail به یک Spell Checker قوی نیز مجهز است که می تواند نامه های انگلیسی شما را قبل ازارسال، از حیث صحیح بودن لغات بررسی نماید. این Spell Checker با دقت بسیار بالایی عمل می کند وهمچین این قابلیت را نیز دارا می باشد که شما بتوانید لغات جدید را به دیکشنری آن اضافه کنید.

Gmail یک قابلیت بینظیر دیگر نیز دارد و آن Keyboard Shortcuts می باشد. بله، درست است که شما می توانید از موس استفاده کنید ولی Gmail به شما پیشنهاد می کند از کلیدهای میانبر استفاده کنید. اگر شما در استفاده از این کلیدهای میانبر تبحر کافی را پیدا کنید، آنگاه متوجه خواهید شد که Gmail چه نعمت بزرگی را در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید با رفتن به بخش Settings و روشن کردن Keyboard Shortcuts ، از این قابلیت مفید استفاده کنید.
از این پس شما می توانید تنها با فشردن یک دکمه روی کیبرد، یک ایمیل جدید برای ارسال باز کنید ( با فشردن دکمه C )، یک نامه را به آرشیو منتقل کنید ( با فشردن دکمه Y ) ،به نامه جاری پاسخ دهید، اسپم گزارش کنید، جستجو کنید و ...

سیستم فیلتر کردن نامه های تبلیغاتی و یا اسپم Gmail ( یا همان Spam Filter ) بسیار خوب و مطمئن عمل می
کند. به طوری که می توانید اطمینان داشته باشید تا حدی زیادی از شر اسپم ها در امان هستید. شما به چند طریق می توانید یک نامه را به عنوان Spam گزارش کنید؛ یا در Inbox نامه را انتخاب کرده و دکمه Report Spam را بزنید و یا اینکه وقتی که نامه را باز کردید از منوی drop-down بالا ، Report as spam را انتخاب کنید.

با کلیک کردن بر روی Settings و رفتن به این قسمت، شما می توانید تنظیمات Gmail را به سلیقه خودتان تغییر دهید. به عنوان مثال در این قسمت می توانید تعداد Conversations های نمایش داده شده در هر صفحه را تنظیم کنید، همچنین استفاده از کلید های میانبر را روشن یا خاموش کنید و همچین تنظیمات دیگری که می توانید به دلخواه خود آنها را مرتب نمایید.

تبلیغات در Gmail
تبلیغات در Gmail به صورت دوست داشتنی و تقریبا مفیدی می باشد. این تبلیغات فایل های Flash ، فایل های متحرک و یا حتی عکس ثابت نیز نمی باشد. آنها متن های ثابت تبلیغاتی می باشند که در سمت راست برخی از نامه های شما ظاهر می شوند. اگر شما در نامه تان در مورد ویروس های کامپیوتری بحث و گفتگو کنید، به طور مثال، شما تبلیغات سایت ها و محصولات آنتی ویروس را در قسمت تبلیغات Gmail خواهید دید. بنابراین این تبلیغات همیشه مضر و نفرت انگیز نیستند؛ بلکه ممکن است در برخی موارد، شما را در پیدا کردن محصول یا سایت مورد بحث کمک نماید.

آن روی سکه
حالا که تقریبا تمام ویژگی ها و امکانات مفید Gmail را مرور کردیم، بگذارید کمی هم آن روی سکه را ببینیم. Gmail با تمام مزیت هایی که دارد، در برخی موارد کم و کاستی هایی نیز دارد، البته باید توجه داشت که Gmail در حال حاضر نسخه Beta می باشد و به احتمال زیاد در نسخه نهایی امکانات مورد نیاز فعلی به آن اضافه خواهد شد. به عنوان مثال هم اکنون در Gmail راهی برای ذخیره کردن پیش نویس یک نامه وجود ندارد.( البته به جز نوشتن نامه و ارسال آن برای خودتان ) یا به عبارت دیگر هم اکنون Gmail یک پوشه Draf کم دارد! همچنین قسمت مدیریت ایمیل آدرسها مقداری ساده و قدیمی است. Gmail باید راهی را برای وارد کردن (Import) ایمیل آدرس ها از سرویس هایی مثل Yahoo ، Hotmail ، Microsoft Outlook فراهم کند.
همچنین برخلاف Yahoo یا MSN Hotmail ، نسخه بتای Gmail دارای Virus Scanner نمی باشد . البته انتظار می رود که گوگل پس از سپری شدن مدت نسخه بتای Gmail ، یک آنتی ویروس بسیار قوی برای Gmail قرار دهد.
همچنین ما انتظار داریم در نسخه نهایی، یک ادیتور پیشرفته برای Gmail قرار داده شود و نیز قسمتی برای گذاشتن امضا در پای نامه های ارسالی، بوجود بیاید.

هم اکنون؛ و در مدتی که Gmail در نسخه بتا می باشد، تنها راه شما برای استفاده از این سرویس ایمیل، این است که یکی از دوستان شما که در Gmail اکانت دارد، شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند. هر کاربر جدید Gmail ، می تواند به رایگان دو نفر را به این سرویس دعوت کند. مطمئنا شما نیز تمایل دارید که از این سرویس ایمیل بی همتا با 1000 مگبایت فضا استفاده کنید. پس منتظر دعوت یکی از دوستانتان باشید. ما هم منتظر عرضه نسخه نهایی Gmail می مانیم.

منبع: ماهنامه دانش و کامپیوتر - شماره 35 - مرداد 1383- نویسنده: امیر عظمتی

ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت

HyperTerminal  برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.
HyperTerminal چیست؟

HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید. در صورت کار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده از اینترنت نخواهید داشت، بنابراین قادرید در هزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

برنامه Hyper Terminal به صورتی کاملاً ساده و آسان طراحی گردیده به صورتی که شما با چند بار کار کردن با آن می توانید با نحوه کار کاملاً آشنا گردید.

نکته: برای استفاده از HyperTerminal شما به امکانات خاص نیاز ندارید فقط کافی است که کامپیوتر شما و فردگیرنده به یک مودم مجهز باشد تا شما از طریق خط تلفن فایل مورد نظرتان را ارسال و یا دریافت نمایید.

نحوه استفاده از Hyper Terminal

برای فعال نمودن HyperTerminal در ویندوز xp به روی کلید Start کلیک نموده و از منوی کشویی ظاهر شده به ترتیب Accessories  All programs < Hyper Terminal> Communications را انتخاب کنید تا پنجره Connection Description در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

در کادر فوق یک نام را برای اتصال وارد کرده و از قسمت Icon یک آیکون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روی کلید OK کلیک کنید.

در پنجره Connect To از منوی کشویی Country / region کشور محل سکونت خود (که در اینجا IRAN را باید انتخاب نمایید مگر اینکه خارج از ایران زندگی می کنید)، AreaCode کد کشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوی ConnectUsing ابزار مورد استفاده (که در این جا مودم می باشد) را انتخاب کرده و برروی کلید OK کلیک نمایید.

نکته: در قسمت phone number شما باید شماره تلفن شخصی که می خواهید برای او فایل مورد نظرتان را ارسال کنید را وارد نمایید.

در پنجره Connect شما کافی است بر روی کلید Dial کلیک کنید تا شماره گیری انجام گیرد. در این مرحله در صورتی که می خواهید تغییری در شماره تلفن تماس و یا محل سکونت خود دهید کافی است برروی کلیدهای Modify یا Dialing properties کلیک کرده و در کادرهای محاوره ای ظاهر شده تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید. بعد از چند لحظه شماره گیری توسط مودم انجام می شود.

تنظیماتی که فرد گیرنده باید انجام دهد

برای دریافت یک فایل از طریق HyperTerminal فقط کافی است در پنجره اصلی برنامه از منوی Call گزینه Wait For a Call را انتخاب نمایید. بعد از چند لحظه شما می توانید فایلهای ارسالی را دریافت کنید.

ارسال فایلها

بعد از اینکه در پنجره Connect تنظیمات مربوطه را انجام دادید و توسط شماره گیری به شماره مربوطه متصل شدید. برای مشخص کردن فایلهای ارسالی از منوی Transfer گزینه Send File را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Send File در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
در کادر محاوره ای ظاهر شده برای انتخاب فایل مورد نظرتان بر روی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره ای Select File to Send در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

در کادر محاوره ای فوق شما کافی است فایل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روی کلید Open کلیک نمایید و در کادر محاوره ای Send file بر روی کلید Send کلیک کنید تا عمل ارسال انجام پذیرد.

ارسال پیغام به صورت متن

بعد از اینکه به شماره مورد نظرتان متصل شدید در پنجره اصلی برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقیم می توانید متن مورد نظرتان را تایپ نمایید. متن تایپی در این قسمت برای دوست شما که به کامپیوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شدید نیز قابل مشاهده می باشد.

مشخص کردن محلی برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی

شما به سادگی می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی از طریق برنامه را به صورت پیش فرض تعریف نمایید. برای این منظور از منوی Transfer گزینه Receive File را انتخاب نمایید تا کادر محاوره ای مربوطه در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. در کار محاوره ای فوق شما با کلیک نمودن کلید Browse می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایل دریافتی تعیین نمایید.

ذخیره سازی اتصال

بعد از برقراری ارتباط از طریق برنامه Hyper Terminal، شما می توانید اتصال فوق را برای استفاده مجدد ذخیره نمایید. برای این منظور از منوی کشویی File گزینه Save را انتخاب کنید. با این کار اتصال شما با اسمی که شما برای آن مشخص نموده اید ذخیره می گردد، برای برقراری اتصال برای دفعات آتی، در زیر منوی Accessories < All Programs > Start HyperTerminal Communications کافی است به روی نام اتصال فقط کلیک کنید.

قطع نمودن اتصال

بعد از اینکه فایل های موردنظرتان را برای دوستانتان ارسال کردید و یا از آنها دریافت کردید، برای قطع نمودن اتصال به روی گزینه Disconnect کلیک نمایید تا اتصال شما قطع گردد.

نوار ابزار برنامه Hyper Terminal

در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آیکونهایی در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتی که نوار ابزار برنامه در زیر نوار منوها وجود نداشت از زیر منوی View گزینه Toolbar را انتخاب کنید.

منبع :   http://www.iritn.com