فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

پیشگیری بهتر از درمان است!

بعضی از مواقع کاربران رایانه  چیزی را از دست می دهند که باعث افسوس آنها می شود مانند تمام کارهایی که شاید در زندگی انجام نداده یا می دهیم و بعد با کمال تاسف افسوس آن را می خوریم پس بهتره نکات زیر را رعایت کنیم تا در حد قابل توجهی از مشکلات رایانه خود در آینده پیشگیری کرده باشیم :

از اطلاعات مهم خود همیشه نسخه دیگری تهیه کنیم .

از ضربه زدن و ریختن مایعات روی تجهیزات کامپیوتری جدا خودداری کنیم .

از تهویه کامپیوتر خود مطمئن شوید و از ورود گرد و خاک به آن جلوگیری کنید .

هنگام  نصب تجهیزات جدید دستورات مربوطه را رعایت کنید.

آنتی ویروس و فایروال نصب کنید.

همیشه رایانه را بطور صحیح خاموش کنید .

 

پرسش و پاسخ کامپیوتری

آقا سینا در مورد قرار دادن موسیقی در وبلاگ قبلا آموزش دادم
(قسمت جاوا اسکریپت)

و اما سئوال دوم شما :

معرفی وبلاگ یا سایت خود به موتور جستجوی گوگل

به آدرس http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl  بروید و در قسمت URL آدرس اینترنتی خود و در قسمت COMMENT شرحی در مورد پایگاه وب تان بنویسید و روی ADD URL کلیک کنید.

یاد خدا

خدایا! یــــــــــــــــادم بــــــــــــده یـــــــــــــــــادم بـــــاشـــه یـــــــــــــــــــادت بـــــــــاشــــــــــم.

سطح اطلاعات مردم در انگلستان (حقیقی و واقعاً خنده دار)

مطالبی که می خونید مکالمات تلفنی واقعی ضبط شده در مراکز خدمات مشاوره مایکروسافت در انگلستان هست
*
مرکز مشاوره : چه نوع کامپیوتری دارید؟
مشتری : یک کامپیوتر سفید...
*
مشتری : سلام، من «سلین» هستم. نمی تونم دیسکتم رو دربیارم
مرکز : سعی کردین دکمه رو فشار بدین؟
مشتری : آره، ولی اون واقعاً گیر کرده
مرکز : این خوب نیست، من یک یادداشت آماده می کنم...
مشتری : نه ... صبر کن ... من هنوز نذاشتمش تو درایو ... هنوز روی میزمه .. ببخشید ...
*
مرکز : روی آیکن My Computer در سمت چپ صفحه کلیک کن.
مشتری : سمت چپ شما یا سمت چپ من؟
*
مرکز : روز خوش، چه کمکی از من برمیاد؟
مشتری : سلام ... من نمی تونم پرینت کنم.
مرکز : میشه لطفاً روی Start کلیک کنید و ...
مشتری : گوش کن رفیق؛ برای من اصطلاحات فنی نیار! من بیل گیتس نیستم، لعنتی!
*
مشتری : سلام، عصرتون بخیر، من مارتا هستم، نمی تونم پرینت بگیرم. هر دفعه سعی می کنم میگه : «نمی تونم پرینتر رو پیدا کنم» من حتی پرینتر رو بلند کردم و جلوی مانیتور گذاشتم ، اما کامپیوتر هنوز میگه نمی تونه پیداش کنه...
*
مشتری : من توی پرینت گرفتن با رنگ قرمز مشکل دارم...
مرکز : آیا شما پرینتر رنگی دارید؟
مشتری : نه.
*
مرکز : الآن روی مانیتورتون چیه خانوم؟
مشتری : یه خرس Teddy که دوست پسرم از سوپرمارکت برام خریده.
*
مرکز : و الآن F8 رو بزنین.
مشتری : کار نمی کنه.
مرکز : دقیقاً چه کار کردین؟
مشتری : من کلید F رو 8 بار فشار دادم همونطور که بهم گفتید، ولی هیچ اتفاقی نمی افته...
*
مشتری : کیبورد من دیگه کار نمی کنه.
مرکز : مطمئنید که به کامپیوترتون وصله؟
مشتری : نه، من نمی تونم پشت کامپیوتر برم.
مرکز : کیبوردتون رو بردارید و 10 قدم به عقب برید.
مشتری : باشه.
مرکز : کیبورد با شما اومد؟
مشتری : بله
مرکز : این یعنی کیبورد وصل نیست. کیبورد دیگه ای اونجا نیست؟
مشتری : چرا، یکی دیگه اینجا هست. اوه ... اون یکی کار می کنه!
*
مرکز : رمز عبور شما حرف کوچک a مثل apple، و حرف بزرگ V مثل Victor، و عدد 7 هست.
مشتری : اون 7 هم با حروف بزرگه؟
*
یک مشتری نمی تونه به اینترنت وصل بشه...
مرکز : شما مطمئنید رمز درست رو به کار بردید؟
مشتری : بله مطمئنم. من دیدم همکارم این کار رو کرد.
مرکز : میشه به من بگید رمز عبور چی بود؟
مشتری : پنج تا ستاره.
*
مرکز : چه برنامه آنتی ویروسی استفاده می کنید؟
مشتری : Netscape
مرکز : اون برنامه آنتی ویروس نیست.
مشتری : اوه، ببخشید... Internet Explorer
*
مشتری : من یک مشکل بزرگ دارم. یکی از دوستام یک Screensaver روی کامپیوترم گذاشته، ولی هربار که ماوس رو حرکت میدم، غیب میشه!
*
مرکز : مرکز خدمات شرکت مایکروسافت، می تونم کمکتون کنم؟
مشتری : عصرتون بخیر! من بیش از 4 ساعت برای شما صبر کردم. میشه لطفاً بگید چقدر طول میکشه قبل از اینکه بتونین کمکم کنید؟
مرکز : آآه..؟ ببخشید، من متوجه مشکلتون نشدم؟
مشتری : من داشتم توی Word کار می کردم و دکمه Help رو کلیک کردم بیش از 4 ساعت قبل. میشه بگید کی بالاخره کمکم می کنید؟
*
مرکز : چه کمکی از من برمیاد؟
مشتری : من دارم اولین ایمیلم رو می نویسم.
مرکز : خوب، و چه مشکلی وجود داره؟
مشتری : خوب، من حرف a رو دارم، اما چطوری دورش دایره بذارم؟

برنامه های تحت داس و قدیمی XP

 

اگر شما نیز در نصب و یا اجرای برنامه قدیمی مخصوص داس در ویندوز احیانا با مشکل مواجه هستید اصلا لازم نیست نگران باشید.

زیرا ویندوز
XP
تضمین نموده است که با تمام برنامه های قدیمی سازگاری و همخوانی کامل داشته باشد.

شما می توانید در صورت بروز مشکل با برنامه ای خاص در ویندوز
XP از سیستم حمایت سازگاری ویندوز استفاده کنید.

پس بر روی فایل اجرایی برنامه قدیمی و ناسازگار کلیک راست کنید و پس از انتخاب
Properties به صفحه Compatibility رفته و از این قسمت نام سیستم عاملی را در آنجا می توانستید برنامه را اجرا کرده و با آن کار کنید را انتخاب کنید.

سپس این قسمت را
Ok کرده و از آن خارج شوید

حال برنامه را اجرا کنید. احتمالا برنامه اجرا خواهد شد در صورتی که مشکل شما همچنان وجود داشت و با این کار نتوانستید آن را حل کنید لازم است تغییرات دیگری را نیزامتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر تمام تلاش های شما با شکست مواجه شدند تنها یک راه حل دیگر در اختیار دارید و آن استفاده از
Application Compatibility Tookit است این ابزار در CD ویندوز XP قرار دارد برای استفاده از آن باید در ابتدا CD ویندوز XP را در سی دی رام قرار داده و به سراغ پوشه Suppor Ttools بروید حال باید برنامه Act20.exe را اجرا کنید.

این ابزار حمایتی تمامی تغییراتی که لازم است برای سازگاری یک برنامه داده شود تا بدون اشکال اجرا شود را در سیستم اعمال می کند .