فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

آموزش nero

 

CD-Rom(iso) :  این گزینه برای کپی کردن فایل های مختلف با فرمت های مختلف بروی CD  است.

 

Audio-CD :  

توسط این گزینه قابلیت به فایل های صوتی می دهیم که توسط ضبط های مخصوص CD های صوتی ,  اجرا و پخش شود. بعد از انتخاب این گزینه پخش هایی زیر در قسمت راست پنجره نمایان می شود:

Info : پس از کپی کردن فایل ها بروی CD می توان در این قسمت اطلاعاتی راجع به آن در این قسمت بخوانیم.

Burn : سرعت عملیات ذخیره سازی بروی CD را مشخص کنیم که با توجه به سرعت دستگاه Writer وهمچنین CD خام مورد استفاده این کار انجام میشود .

توجه : در سرعت های بالا از کیفیت فایل های کپی شده بروی CD کاسته می شود .

Audio-CD : اطلاعات ویژه ی CD مانند نام آن- نام خواننده در فایل های صوتی وتاریخ و..... را وارد کنید .

 

پس از اتمام تنظیمات روی دکمه New کلیک کنید . پس از ورود به محیط اصلی Nero  در پنجره File Brower , فایل های صوتی را انتخاب کرده و توسط ماوس آنها را بروی پنجره Audio1 منتقل کنید. پس از رها کردن ماوس نرم افزار شروع به تبدیل فایلهای صوتی به فرمت Track می کند .

پس از اتمام  این عملیات ,  دکمه ی open the write cd dialog  از نوار ابزار را انتخاب کنید تا پنجره write CD  باز شود که با کلیک write در این پنجره عملیات ذخیره سازی بروی CD آغاز می شود .

 

Mixed Mode CD :

می توان بروی CD فایل های صوتی Track را به همراه فایل های مختلف دیگر ذخیره کنید. پس از انتخاب این گزینه در سمت راست :

File option  : در این بخش در قسمت  File Directory names length می توانید تعیین کنید که نام دایر کتوری شما چند کاراکتر داشته باشد .

                   در قسمت Format می توان مشخص کرد که اطلاعات تحت چه فرمتی بروی CD ذخیره شوند . Nero  بطور پیش فرض گزینهMode1 را انتخاب می کند .

                   در قسمت Character set  می توان استاندارد کاراکتر ها را مشخص کرد. در بخش Relax iso Restractions  طول مسیر و عمق دایر کتوریها را مشخص می گردد.

Volume Descriptor  : اطلاعات مربوط به برنامه ایی را که بروی CD ذخیره می کنید وارد کنید .

Dates  : می توان تاریخ و ساعت تولید- ویرایش- تکثیر و اعتبار فایل ها را وارد کرد .

حال New  را بزنید تا به محیط اصلی Nero  بروید . در این مرحله فایل های صوتی را که می خواهید بصورت Track برویCD ذخیره کنید از پنجره سمت راست انتخاب و به قسمت دوم(پایین پنجره سمت چپ) پنجره Mix mode1 منتقل کرده و سپس فایل هایی که قرار است در کنار فایل صوتی ذخیره شوند را به قسمت دوم این پنجره منتقل کنید.

بعد از اتمام مراحل فوق بروی دکمه  open the write cd dialogکلیک کنید و سپس در پنجره باز شده دکمه write را بزنید تا عملیات ذخیره سازی آغاز شود.

 

CD- COPY :

برای ذخیره سازی اطلاعات بطور مستقیم از روی CD برویCD  خام استفاده می شود .

Image  : ضمن تعیین مسیر ذخیره سازی image بروی هارد با انتخاب این گزینه Dlete image file after cd copy  مشخص میکنید که فایل image  پس از اتمام عملیات رایت از هارد پاک شود یا خیر.

 

Copy options : در این بخش مسیر cd مبدا را مشخص میکنید . اگر شما از cd-rom مجزا از cd writer  استفاده می کنید در این بخش می بایست درایو cd-rom را مشخص کنید .

در قسمت Read speed  نیز سرعت خواندن اطلاعات  از روی cd را تعیین می کنید. حال بروی دکمه cd-copy کلیک کنید تا عملیات ذخیره سازی مستقیم اطلاعات از روی cdبرویcd  خام صورت بگیرد.

 

Video-CD :

برای ساخت CD  های فیلم قابل اجرا بروی دستگاههای VCD از این گزینه استفاره می شود. کلیه گزینه های سمت راست آن شبیه گزینه های Audio cd می باشد.

بعد از اتمام تنظیمات بروی New کلیک کنید. در محیط اصلی Nero محیطی شبیه به محیط گزینه Audio cd دیده می شود. شما ابتدافایل فیلم را از پنجره file browser انتخاب کرده و آن ها را به قسمت سوم پنجره video منتقل کنید.

بعد از اتمام مراحل فوق بروی دکمه  open the write cd dialogکلیک کنید و سپس در پنجره باز شده دکمه write را بزنید تا عملیات ذخیره سازی آغاز شود.

 

CD-ROM BOOT :

توسط این گزینه می توانید CDهای راه انداز برای ویندوز های مختلف بسازید.

Boot : در این بخش به تنظیمات CDراه انداز می پردازید.

در قسمت Source of boot image data می توان انتخاب کرد که میخواهید از درایو منطقی فعال یا یک فایل image استفاده کنید . در انتخاب درایو دقت کنید که حجم آن از حجم cdخام بیشتر نباشد.

 

جستجودراینترنت

·       جستجودراینترنت :

می توان گفت امروزه اینترنت به یک منبع اطلاعات و دانستنیهای فراوانی بدل شده که کم مطلبی در آن از قلم افتاده است . میلیونها وب سایت در اینترنت میلیاردها صفحه درباره ی همه چیز را به خوانندگان – بینندگان و شنوندگان عرضه میکنند تنها کافی است آدرس آنها را در ستون آدرس (address bar) مرورگر خود وارد کرده و دکمه ی GO را بزنید. برو به دنیای اطلاعات....

اما اینجاست که از خود می پرسید چطور می توان فهمید جواب سئولات ما کجای اینترنت نهفته است به عبارتی دیگر چگونه میتوان دنبال یک موضوع خاص در اینترنت گشت؟

همانطور که شما هم می دانید به کمک موتورهای جستجو.

موتورهای جستجو یا search engines سرویس دهندگانی در اینترنت هستند که با استفاده از روبوت ها و بانک های اطلاعاتی کلمه به کلمه اینترنت را درباره یک موضوع که ما تعیین میکنیم زیرورو می کنند .

 

·       چند نکته در جستجو :

عملگرد های زیر را برای نتایج درست تر بکار ببرید. کافی است آنها را قبل-بعد یا بین کلمات کلیدی جستجو خود قرار دهید :

AND : اگر می خواهید نتیجه ی جستجو شامل چند کلمه یا عبارت کلیدی باشد ما بین آنها از این عملگرد استفاده کنید .

OR : : اگر می خواهید نتیجه ی جستجو شامل هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد والزامی به بودن همه ی آنها نیست از این عملگرد استفاده کنید .

+ : اضافه کردن این عملگرد قبل از هر کلمه سبب می شود صفحاتی جستجو شوند که حتما حاوی آن باشند.

 _ : اضافه کردن این عملگرد قبل از هر کلمه سبب می شود صفحاتی جستجو شوند که حاوی آن کلمه نباشد .

( ): با کمک پرانتز میتوانیم همه ی عملگرد ها را با هم داشته باشیم و اولویت آنها را تعیین کنیم.

 

·       موتورهای جستجو :

بدون شک معروف ترین و موفق ترین موتور جستجو در اینترنت وب سایت گوگل باآدرس http://www.google.com  امکاناتی نظیر جستجوی اخبار- تصاویر – زبان های مختلف – ترجمه سریع صفحات و اطلاعات دسته بندی شده در دایر کتوری های تخصصی.

 

لیست سایتهای موتور جستجو :

 

 

موتورهای جستجو ایرانی :

 

 

انواع مقاومتهای الکتریکی

  • انواع مقاومتهای الکتریکی:

مقا ومتها از نظر جنس وساخت به سه دسته تقسیم میشوند:

    1. مقاومتهای ترکیبی
    2. مقامتهای سیم پیچی
    3. مقاومتهای لایه ای

            مقاومتهای ترکیبی : در اغلب مواقع کیفیت یک مقاومت نسبت به ارزش اقتصادی آن در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.در اینگونه موارد از این مقاومتها استفاده می کنند.اکثر این مقاومتها شامل المان مقاومتی پودر کربن, بدنه ی استوانه ای کائوچویی برای پوشاندن و محافظت کردن آن و سیم های دو سر مقامت برای اتصال مقاومت به مدار است.

برای تولید مقاومتهای کمتر از 10 اهم تا بیشتر از 20 میلیونیوم اهم(20مگا اهم)و با تقریب 5-10-20 درصد وجود دارند.ضریب حرارتی بالایی دارند.

محاسن این مقاومتها کوچک بودن جثه, زمخت (سخت) بودن و قیمت کم است.

معایب این مقاومتها : 1) آنها را در مدارهایی با جریان زیاد نمی توان بکار برد. 2) نمی توان با تقریب خطای کم تهیه کرد.

            مقاومتهای سیم پیچی : دو نوع مقومت سیم پیچی داریم :قدرتی و دقیق.نوع قدرتی در مداراتی با جریان زیاد و نوع دقیق برای مواقعی که مقاومتی با تقریب خطای خیلی کم مورد نیاز است استفاده می شود. مقاومتهای سیم پیچی معمولا از چند اهم تا چند کیلو اهم با تقریب 10 یا 20 درصد تولید می شوند. مقاومتهای دقیق در حدود1/0 اهم ساخت میشوند و تقریب خطایشان کمتر از 1/0% است.

           مقاومتهای لایه ای : ترکیبی از مقاومتهای تر کیبی و لایه ای  هستند ضخامت این گونه مقاومتها بین 00002/0 تا 00000002/0 سانتی متر است. به همین دلیل است که به این مقاومتها لایه ای نازک می گویند.

  • طبقه بندی مقامتها از نظر نوع ساخت :

مقاومتها را از نظر نوع ساخت به دو دسته تقسیم می کنند :

    1. مقاومتهای ثابت
    2. مقاومتهای متغیر

مقاومتهای ثابت : این مقاومتها به دو دسته :  زبانه ای و قابل تنظیم تقسیم می شوند.

                             أ‌-     مقاومتهای زبانه ایی : در اینگونه مقامتها علاوه بر دوسیم انتهایی سر سیم های دیگری نیز بین دو سر مقاومت وجود دارد. با اتصال هر یک از ترمینال ها مقاومت متفاوتی بدست می آید.

                            ب‌-    مقاومتهای قابل تنظیم : این مقاومتها به صورت کشویی تغییر می کنند و مقدارشان از صفر تا یک مقدار خاص قابل تنظیم است.

                            ت‌-    مقاومتهای متغیر : این مقاومتها معمولا پیوسته تغییر میکنند مانند پیچ ولوم رادیو-کنترل کننده روشنایی-تنظیم کننده نور چراغ الکتریکی یا کنترل کننده دور موتور.

و هرگاه یک انتهای المان مقاومتی و کنتاکت متحرک به ترمینال های خارجی متصل باشد این مقاومت را رئوستا مینامند.رئوستا برای تغییر جریان است.

هنگامی که از هر سه ترمینال متغییر استفاده شود به آن پتانسیومترگویند و برای کنترل ولتاژ است.

 

  • شناسایی مقاومتها از روی نوار رنگی :

این نوع مقاومتها دارای چهار نوار رنگی میباشند.

که به ترتیب از سمت چپ :

اولین نوار : نشان دهنده اولین رقم صحیح مقاومت است.

دومین نوار : بیان کننده رقم دوم مقاومت است.

سومین نوار : ضریب مقاومت است یعنی دو رقم اول باید در این مضرب ضرب شوند تا مقدار مقاومت مشخص شود (تعداد صفر در جلوی دو رقم صحیح)

چهارمین نوار : حدود خطا(تلرانس) اگر رنگی در نوار چهارم نباشد تلرانس را 20% در نظر میگیریم. یعنی اگر مقدار مقاومت 100 اهم باشد 20% خطا دارد یعنی مقدار واقعی آن بین

80-120 اهم میباشد.

جدول کد رنگی مقاومتها

 

تلرانس

ضریب

اعداد صحیح

رنگ

-

1

0

سیاه

-

10

1

قهوه ای

-

100

2

قرمز

-

1000

3

نارنجی

-

10000

4

زرد

-

100000

5

سبز

-

1000000

6

آبی

-

10000000

7

بنفش

-

100000000

8

خاکستری

-

1000000000

9

سفید

5%

۰/۱

-

طلایی

10%

۰/۰۱

-

نقره ای

20%

-

-

بی رنگ

 

 

ترفند

  • اگر فایلی را پاک کردید و نتوانستید از Recycle Bin آن را باز گردانید به صورت زیر عمل کنید:

می توانید با استفاده ازابزارهایی چون برنامه   Fast file undelete آن را دوباره بدست آوریم.

اگر فایل مربوط در Recycle Bin وجود نداشت با right click کردن گزینه Restorرا انتخاب کنید.

در ویندوز xp/meمیتوان این کار را از طریق system Restor utility  انجام دهید این عمل سیستم را به حالت save قبلی در می آورد.

این ابزار در ویندوز98 با نام  power Quest secordchance موجود است.

موفق باشید*

  • افزایش سرعت ویندوز:

در ویندوز سری 9x/2000 باید از برنامه های پاک کننده ریجستری استفاده  کرد.

در ویندوزxp  : 1) به درایوی که ویندوز طح در آن نصب است رفته.

                    2)سپس به مسیر prefetch )  windows درایو xp ) بروید و فایلهای درون این پوشه را پاک کرده و کامپیوتر را Restart  کنید و نتیجه کار را ببینید.

                     موفق باشید*