فراسوی اطلاعات
فراسوی اطلاعات

فراسوی اطلاعات

چگونه از سر و صدای کامپیوتر خود بکاهیم

شاید شما هم از سر و صدای ناهنجار کامپیوتر خود رنج می برید که گاهی اوقات از ادامه کار با سیستم منصرف می شوید . کم کردن سر و صدای کامپیوتر میتواند خیلی سخت باشد زیرا بیشتر سر و صدای کامپیوتر ناشی از دو قطعه اصلی سیستم یعنی هارد دیسک و فن سیستم میباشد و در تمام مدتی که شما با سیستم کار میکنید آنها نیز ناچار به کار کردن هستند این مشکل بیشر هم می شود اما شما میتونید با کارهای جزئی سیستم خود را کم صدا تر کنید.

پیچها را سفت کنید:
ممکن است یک پیچ کاملا سفت نشده باشد یا کیس به خوبی بسته نشده باشد . مطمئن شوید که تمام کارتها محکم در اسلاتهای خود  در داخل کیس بسته شده باشند و تمام کابل ها را در جای ایمنی محکم کنید و مطمئن شوید که کیس خود را در جائی خوبی در اتاق قرار داده اید. ممکن است طراحی ضعیف کیس باعث ایجاد سر و صدا گشته است. اگر کیس شما نیز از اینگونه کیس ها است شما میتوانید با استفاده از یک بسته نوسان گیر (vibration
dampening kit) مانند Dynamat's Xtreme Computer Kit به سر و صدای سیستم خود را کاهش دهید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت www.dynamat.com مراجعه کنید.
اگر سیستم شما روی میز چوبی، کف پارکت یا هر جنس سخت دیگری است شما میتوانید موس پد های قدیمی خود را بریده و زیر پایه های کیس قرار داده و از ارتعاش سیستم جلوگیری کنید و به این وسیله هزینه ای را که برای خرید کیت لرزه گیر کنار گذاشته اید صرفه جوئی کنید .

فن سیستم:
یکی از راهها برای اینکه سر و صدای فن خود را کم کنید اینست که سیستمی را انتخاب کنید که نیازی به محصولات شرکت AMD
نداشته باشد تا بتوانید از فن کوچکتری برای cpu خود استفاده کنید همچنین میتوانید از فنهای مرغوبتر و کم سر و صدا تر استفاده کنید. البته قبل از تعویض فن دقت کنید فن جدید به انداه فن قبلی سیستم شما را خنک کند.


هارد دیسک:
هر وسیله ای که با سرعت 7200 دور در دقیقه دوران کند به خودی خود سر و صدا ایجاد میکند (چرخهای یک ماشین وقتی که با سرعت حرکت میکند حداکثر 500 دور در دقیقه میزند!). بهترین راه برای ساکت کردن یک هارد دیسک پر سر و صدا استفاده از عایقهای صوتی است. برای مثال Molex's SilentDrive
یک جعبه پلاستیکی است که شما میتوانید هارد خود را درون آن قرار دهید. و این جعبه پلاستیکی مانع از انتشار صدای هارد دیسک میشود.(New England Digital ) به آدرس ( www.nedcomp.com)یکی از شرکتهائی است که این جعبه ها راتولید میکند.دیسکهای سخت در هنگام خواندن و نوشتن مقداری سر و صدا تولید میکنند. برای کم کردن این سر و صداها بطور مرتب هارد خود را defrag کنید این کار سرعت دسترسی به فایلها رابیشتر کرده و باعث بهره وری بیشتر سیستم شما میشود. برای این کار به مسیر زیر بروید :

Start>> All programs >> Accessories >> System tools >> Disk defragmenter


به گوش رسیدن صدای هارد در هنگامی که در حال خواندن چیزی از روی هارد و یا نوشتن بر روی آن نیستید نمایشگر آن است که RAM

 

نظر یادتون نرود . ممنون سئوالی داشتید بپرسید .

سیستم شما پائین است و احتیاج به ارتقا Ram خود دارید. در هنگامی که ram سیستم شما پر میشود ویندوز اقدام به نوشتن اطلاعات اضافی بر روی هارد دیسک شما میکند. با خرید یک ram دیگر هم سرعت خود را بالا برده و هم صدای سیستم خود را کم کنید.


مکان قرار گیری سیستم:
بعضی از صداها به دلیل محل قرار گرفتن کامپیوتر میتواند باشد در مورد محل کامپیوتر سعی کنید به نور محیط و میزان سر و صدا بیشتراهمیت بدهید و نه زیبائی آن . کار کردن با یک کامپیوتر بدون مشکل بهتر از کامپیوتری است که در عوض زیبائی و نمای ظاهری دارد . قابل توجه کسانی که هنگام خرید یک کامپیوتر قبل از اینکه به قطعات و کیفیت آن توجه داشته باشند به زیبایی کیس توجه زیادی دارند که اینجانب زیاد شاهد این نوع انتخاب بوده ام .
نظرات 1 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:21 ق.ظ

مرسی و ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد